تاريخ الرياضيات
الاعداد و نظريتها
تاريخ التحليل
تار يخ الجبر
الهندسة و التبلوجي
الرياضيات في الحضارات المختلفة
العربية
اليونانية
البابلية
الصينية
المايا
المصرية
الهندية
الرياضيات المتقطعة
المنطق
اسس الرياضيات
فلسفة الرياضيات
مواضيع عامة في المنطق
الجبر
الجبر الخطي
الجبر المجرد
الجبر البولياني
مواضيع عامة في الجبر
الضبابية
نظرية المجموعات
نظرية الزمر
نظرية الحلقات والحقول
نظرية الاعداد
نظرية الفئات
حساب المتجهات
المتتاليات-المتسلسلات
المصفوفات و نظريتها
المثلثات
الهندسة
الهندسة المستوية
الهندسة غير المستوية
مواضيع عامة في الهندسة
التفاضل و التكامل
المعادلات التفاضلية و التكاملية
معادلات تفاضلية
معادلات تكاملية
مواضيع عامة في المعادلات
التحليل
التحليل العددي
التحليل العقدي
التحليل الدالي
مواضيع عامة في التحليل
التحليل الحقيقي
التبلوجيا
نظرية الالعاب
الاحتمالات و الاحصاء
نظرية التحكم
بحوث العمليات
نظرية الكم
الشفرات
الرياضيات التطبيقية
نظريات ومبرهنات
علماء الرياضيات
500AD
500-1499
1000to1499
1500to1599
1600to1649
1650to1699
1700to1749
1750to1779
1780to1799
1800to1819
1820to1829
1830to1839
1840to1849
1850to1859
1860to1864
1865to1869
1870to1874
1875to1879
1880to1884
1885to1889
1890to1894
1895to1899
1900to1904
1905to1909
1910to1914
1915to1919
1920to1924
1925to1929
1930to1939
1940to the present
علماء الرياضيات
الرياضيات في العلوم الاخرى
بحوث و اطاريح جامعية
هل تعلم
طرائق التدريس
الرياضيات العامة
نظرية البيان
Antialiasing
المؤلف: المرجع الالكتروني للمعلوماتيه
المصدر: www.almerja.com
الجزء والصفحة: ...
29-9-2021
1196
Because even high-resolution computer monitors have a relatively small number of pixels, when graphics or text display distinguish between individual pixels. The result is that purportedly smooth curves are often rendered with jagged edges. This "jagged-edge" effect is called aliasing, and removing it is thus called antialiasing. For example, consider the approximation to a circle illustrated above, which is magnified three times. As can be seen, the sides of the circle are not smooth, but jagged and ugly.
The simplest, and most common, way to antialias an image is to render the graphic at a higher resolution, and then decrease its size to the original with a scaling filter. This emulates a higher-resolution display by using more than two colors in the graphic (there will be shades of gray on the edges as well). The additional colors smooth the edges to a great extent. A close-up of an antialiased edge is illustrated as well.
The graphics above show a comparison of figures at varying levels of anti-aliasing. The annuli were rendered at 1, 2, 4, and 8 times the resolution of the original, respectively. Note that this method of antialiasing causes an exponential increase in computational time (e.g., the last figure took 64 times as long to render as the first).
Antialiasing of three-dimensional graphics can also be performed in exactly the same fashion, as shown above. The figure above compares the magnified edges of the cubic structure.